Monday 22 April 2013

My 1st Journey ^_^

Assalamualaikum w.b.t

Hye semua.. This is my 1st personal blog :) tetiba terfikir nak buat blog..nak becerita tentang minat saya :) Harap dapat jadi panduan kepada pembaca sekalian ye... ecewahh!! mcm la ramai sangat pembaca blog ni hihi

Ok...sebagai intro..serba-sedikit tentang diri saya..

Nama saya Nurul Asyikin dot dot dot hehe boleh panggil Syikin, Ekin atau kak Ikin je.. Umur?? hehe di akhir 20an.. Dah bersuami dah kih3... berasal dari Batu Pahat, Johor. Saya sangat sukakan kucing!!! meow! Rasa tak boleh hidup tanpa kucing :p cewahhh poyo plak.. heuheuheu saya mempunyai Diploma dalam bidang Civil Engineering dari Uitm Pahang...dan dah bekerja selama 3 tahun dalam bidang kejuruteraan dengan sebuah syarikat swasta di Johor Bahru. Tapi, minat saya lebih kepada business.. Lepas berkahwin, decided berhenti kerja dan nak buat online business...setakat ni alhamdulillah, rezeki sentiasa ada :)

Pada 22/4/13, saya telah diperkenalkan oleh kawan untuk buat lagi 1 business iaitu perniagaan farmasi eCosway Pharmacy. Selepas dengar penerangan seorang leader ni, memang tak boleh tidur..asyik terfikir tentang perancangan masa depan (eceh mcm serius je sampai tak boleh tido kannn) memang saya teringin ada kedai sendiri lebih-lebih lagi, suami banyak pengalaman dalam bidang 'retailing' (peruncitan). Hasil perbincangan dengan suami, beliau setuju!! Alhamdulillah syukur.. :) . Cumanya, masalah kami ialah untuk mencari modal sebanyak RM5200. Sebab kami baru lepas berkahwin. Banyak nak pakai duit..biasalahkannn... Suami pula jenis yang tak suka berhutang... means, kami takkan bergantung pada orang lain termasuk bank dan famili...kami akan usaha sendiri mencari modal tersebut. Dalam hati, YES!!!! I LIKE IT!!! ini satu CABARAN yang BESAR!! saya sukakan cabaran!! Yes! Yes! Yes!

Nak tau macamana saya cari modal sebanyak RM5200?? Tunggu entry seterusnya ya.....



TUNGGUUUUUUUU ^_^



Have A Nice Day!!

No comments:

Post a Comment